ajourneytohogwarts

Alla inlägg under maj 2013

Av Cornelia - 30 maj 2013 23:36

Jag skrek så det att inälvorna skulle komma upp. Jag ringde Katie och vi skrek tillsammans. Efter att vi blivit snurriga av syrebrist så kunde jag höra mig själv säga: >>Nu ska vi båda till Hogwarts..<<


Pappa satt och läste brevet när jag kom in i rummet. >>God morgon. Sovit gott?<< >>Mmm..<< mumlar jag lite grötigt till svar. >> Vaknat på fel sida, stumpan?<<
Jag kom ihåg att mamma brukade säga så till mig, när vi låg i deras extra stora dubbelsäng och gosade. Jag brukade burra ner huvudet vid hennes sida och krypa ihop till en liten boll, men det var innan olyckan hände. >>Vad står det i brevet nu då?<< Jag ställde mig bakom pappas stol och kikade ner över axeln på honom.
>> Tror du att att jag kommer komma i Griffindore precis som Sun gjorde?<<
>>Njaa… Alltså.. Det är ju en hatt som bestämmer det..<< Jag avbröt honom.
>>EN HATT?!?!<< >>Men lyssna på mig, den kan läsa tankar och genom dem så kan han placera dig i rätt elevhem.<< >>Men tänk om det blir fel då? Tänk om jag hamnar i Slytherin!! Vad ska jag göra då?!<< Jag var så upprörd som mamma kunde bli när man hade sönder en av fin assietterna . >> Gumman lilla, du kommer inte komma i Slytherin om inte ödet har valt dig den vägen<< >> MEN TÄNK OM ÖDET HAR FEL!!<< >>Men Älskade Moon…<< Han avslutade inte meningen utan kramade mig hårt istället.


Efter frukosten så läste vi igenom breven tillsammans.
 



>>Jahopp, då måste vi visst fara till London<< Sa han sedan. >> London?<< >>Ja, London<< >>Men varför dee?<< >>Du tror väl inte att Sun fick sina saker på ett kick, eller?<< Jag teg och han fortsatte. >> Minns du inte?<< Jag skakadde på huvudet så min morgon frisyr blev ännu värre. >>Duvet, när vi gick igenom muren i ”Den läckande kittlen”. Du kanske inte minns, du var ju så liten då..<< Jag ryckte på axlarna men jag mindes, jag kom ihåg. Mamma var med, hon höll mig i handen och vi gick efter Pappa och Sun, jag vara bara fem eller sex år då. Jag minns att pappa köpte något godis och att jag fick smaka, men det smakade inte gott, det smakade tå svett.
--------------------------------
Vad tycker ni? Komentera duktigt! :3

Av Cornelia - 28 maj 2013 22:26

..Kmr så fort jag är klar men vi har såå himmla mkt i skolan just nu!! Hinner ju knappt logga in här, ni får vara glada ATT jag loggat in.

Hoppas ni komenterar och läser min första del i novellen :D Säg vad ni tycker!

Kram// Kissen! ♥

Av Cornelia - 26 maj 2013 01:29

Tjoo! ♥


Jag har bestämt mig, så här kommer första delen :D


-----------------
>>Paaaaappaaaa?!?!<< ropade jag så högt att tavlorna skulle ha kunde ramla ner. Jag hörde hur han kom klampande upp i trappan. >>Jaa?..<< svarade han lite trött. >>Jo, jag behöver lite hjälp…<< >>Hjälp med vaddå?<< >>Jomen du vet..<< Han såg förvånad ut. >>Vad är det jag ska veta nu då?<< frågade han lite retligt. Jag började småskratta och han log på sitt vanliga charmiga sätt.


När pappa hade hjälpt mig med att städa mitt rum så skulle jag göra maten, jag skulle laga makaroner, så ringde det i telefonen, det var Katie. >>Hej. Det är jag<< sa jag. Det glada skriket som kom från telefonen hade kunnat ha skrämt hela U.S.A >>MO! MO! MO! MO! MO! MO! MO! MOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!<< Jag kanske höll telefonen trettio centimeter från örat, SÅ högt skrek hon. >>Ja?..<< >>DET HAR KOMMIT!!! FATTAR DU?! DEEEEEEEEEET HAAAAAAAAAAAR KOOOOMMIIT!!!<< Jag blev mållös och bara stod där utan att svara henne. >>Hallå? Är du kvar?<< frågade hon när hon hörde att jag inte svarade. >>Ja, jag är kvar..<< det tog säkert en minut innan sanningen hann ikapp mig. >>Va?? DU skojjar!?!? Guuud!!! Ketie!!! AAHHH!!!<< nu var det jag som skrek och jag började hoppa och snurra runt. >>Du, jag kommer<< sa jag bara innan jag la på. Pappa tittade undrande på mig, jag sa att han fick fixa lunchen.


När jag öppnade dörren till Katies lägenhet så hoppade hon på mig och vi höll varandras händer och snurrade medans vi skrek. Tillslut så stack Katies mamma ut huvudet hur kontorsrummet och frågade vad vi höll på med, vi brast i gapskratt när vi märkte vem det var som pratade med oss. Det såg ut precis som vanlig hemma hos henne, snyggt, nystädat och allt var på sina speciella ställen. Om man skulle ha ställt våra hus gemte varandra så skulle vårat sett ut som ett ruckel.
Katie tog fram brevet när vi hade lugnat ner oss. Det var ett gammaldags brev med snirkliga gröna bokstäver på. Mina tankar bara for runt i skallen på mig, jag kunde inte tänka klart.
Efteråt när vi kom på att min pappa väntade på mig så kramades vi och sa hejdå.


Jag undrade om inte mitt brev också skulle komma snart, eller.. det kanske inte finns något brev till mig. När jag öppnade dörren så möttes jag av en underbar doft, pappa hade lagat en underbar middag. Vi åt så magen stod i åtta hörn. >>Kan du gå upp och hämta ett papper till mig? Ett sånt där som du har på ditt skrivbord<< Frågade han med ett leende. >>Varför? Du kan ju fixa ett på några sekunder..<< Han nickade bara så jag gick upp för att hämta det åt honom. Men istället för papper så låg där ett brev, ett brev med gammaldags stil och gröna, snirkliga bokstäver.


Jag skrek så det att inälvorna skulle komma upp. Jag ringde Katie och vi skrek tillsammans. Efter att vi blivit snurriga av syrebrist så kunde jag höra mig själv säga: >>Nu ska vi båda till Hogwarts..<<
----------
Okej.. Första delen klar. Bra/Dålig? Saknas någonting?
Komentera duktigt ;)


Sov gott// Kissen! ♥

Av Cornelia - 26 maj 2013 01:01

Nu struntar jag i er, jag skriver novellen nu!

Av Cornelia - 15 maj 2013 22:53

Tjeeeena x)

Guud, vill så gärna börja men ingen "röstar" ju på vilken idé jag ska köra på..

Snälla, kolla mitt inlägg om det, det är mitt förr förra inlägg som ni får info om det...
SNÄLLA SNÄLLA säg vad du tycker, du får gärna ge egna tips och idéer ;)

Eller vill ni inte att jag ska göra denna novellen? :(

Believe//Kissen! ♥
 
Bilden är från google ;)

P.s

Av Cornelia - 13 maj 2013 22:36

Vet att omröstningen är lite, ja FaiL, jag har ju inte börjat att skriva än. SÅ SNÄLLA RÖSTA INTE! Så äer du snäll ;) När jag sedan har börjat DÅ kan ni rösta :) ville bara säga det :3

Belive// Kissen! ♥

Av Cornelia - 12 maj 2013 21:35

Tjoo! ☺

Som rubriken säger så ska jag ändra lite på valen:
1. Jag är någon av Harry ovh Ginnys barn, voldermort är död (i sista filmen så har de ju barn ett av dem fortsätter jag på)
2. Jag är någon ny som börjar på Hogwarts första året och jag blir vän med Harry och Ginnys barn, voldermort är död osv.
3. Jag är nån ny förstaårselev. Ingenting har med Harry Potter att göra, voldermort är död men ingen pratar om Harry P.
4. Voldermort är INTE död, Harry Potter finns inte, MEN då måste ni leva med att jag snor ideer från filmerna och böckerna ;)

Så :)

Sen får ni gärna rösta om jag ska skriva i "JAG" form eller som tredje person (hon)
Jag-form betyder att jag skriver såhär:
Jag kollade på fotboll igår.
När jag skriver i tredjeperson betyder det att jag skriver såhär:
Emmy kollade på fotboll igår.
Som exempel ;)

Fråga om det är något ni inte förstår :)

Believe// Kissen! ♥

Av Cornelia - 12 maj 2013 15:18

Goddag x3

Ja, Tack för hjälpen Dx Nämen ni har inte haft så lång tid på er ju xD Men jag slulle värkligen uppskatta lite hjälp♥

Vi gör såhär då, jag tar bort omröstningen och så säger jag såhär ist:

Komentera/fråga vad ni vill att novellen ska handla om, men det måste ha med magi och hogwarts att göra, det är ju det bloggen är till för ;)

Så överrösa mig med förslag och tips på vad novllen ska handla om :D
Om jag inte får så många förslag så blir man ju lite ledsen, och det vill jag inte bli så... TIPSA MIG DÅ!! C:
Det skulle betyda så mkt! :D

Believe// Kissen! ♥

 
Bilden är från google :3

Presentation


Tjena! ☺
Här kmr jag skriva mina Hogwarts noveller! ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

       


Ovido - Quiz & Flashcards