ajourneytohogwarts

Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Del - 1

Av Cornelia - 26 maj 2013 01:29

Tjoo! ♥


Jag har bestämt mig, så här kommer första delen :D


-----------------
>>Paaaaappaaaa?!?!<< ropade jag så högt att tavlorna skulle ha kunde ramla ner. Jag hörde hur han kom klampande upp i trappan. >>Jaa?..<< svarade han lite trött. >>Jo, jag behöver lite hjälp…<< >>Hjälp med vaddå?<< >>Jomen du vet..<< Han såg förvånad ut. >>Vad är det jag ska veta nu då?<< frågade han lite retligt. Jag började småskratta och han log på sitt vanliga charmiga sätt.


När pappa hade hjälpt mig med att städa mitt rum så skulle jag göra maten, jag skulle laga makaroner, så ringde det i telefonen, det var Katie. >>Hej. Det är jag<< sa jag. Det glada skriket som kom från telefonen hade kunnat ha skrämt hela U.S.A >>MO! MO! MO! MO! MO! MO! MO! MOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!<< Jag kanske höll telefonen trettio centimeter från örat, SÅ högt skrek hon. >>Ja?..<< >>DET HAR KOMMIT!!! FATTAR DU?! DEEEEEEEEEET HAAAAAAAAAAAR KOOOOMMIIT!!!<< Jag blev mållös och bara stod där utan att svara henne. >>Hallå? Är du kvar?<< frågade hon när hon hörde att jag inte svarade. >>Ja, jag är kvar..<< det tog säkert en minut innan sanningen hann ikapp mig. >>Va?? DU skojjar!?!? Guuud!!! Ketie!!! AAHHH!!!<< nu var det jag som skrek och jag började hoppa och snurra runt. >>Du, jag kommer<< sa jag bara innan jag la på. Pappa tittade undrande på mig, jag sa att han fick fixa lunchen.


När jag öppnade dörren till Katies lägenhet så hoppade hon på mig och vi höll varandras händer och snurrade medans vi skrek. Tillslut så stack Katies mamma ut huvudet hur kontorsrummet och frågade vad vi höll på med, vi brast i gapskratt när vi märkte vem det var som pratade med oss. Det såg ut precis som vanlig hemma hos henne, snyggt, nystädat och allt var på sina speciella ställen. Om man skulle ha ställt våra hus gemte varandra så skulle vårat sett ut som ett ruckel.
Katie tog fram brevet när vi hade lugnat ner oss. Det var ett gammaldags brev med snirkliga gröna bokstäver på. Mina tankar bara for runt i skallen på mig, jag kunde inte tänka klart.
Efteråt när vi kom på att min pappa väntade på mig så kramades vi och sa hejdå.


Jag undrade om inte mitt brev också skulle komma snart, eller.. det kanske inte finns något brev till mig. När jag öppnade dörren så möttes jag av en underbar doft, pappa hade lagat en underbar middag. Vi åt så magen stod i åtta hörn. >>Kan du gå upp och hämta ett papper till mig? Ett sånt där som du har på ditt skrivbord<< Frågade han med ett leende. >>Varför? Du kan ju fixa ett på några sekunder..<< Han nickade bara så jag gick upp för att hämta det åt honom. Men istället för papper så låg där ett brev, ett brev med gammaldags stil och gröna, snirkliga bokstäver.


Jag skrek så det att inälvorna skulle komma upp. Jag ringde Katie och vi skrek tillsammans. Efter att vi blivit snurriga av syrebrist så kunde jag höra mig själv säga: >>Nu ska vi båda till Hogwarts..<<
----------
Okej.. Första delen klar. Bra/Dålig? Saknas någonting?
Komentera duktigt ;)


Sov gott// Kissen! ♥

 
 
May

May

26 maj 2013 12:55

Hejjjj såååå jäääättteeee braaaa attttt du måste genast laga mera :DDDDDD Jag brukade laga själv liknande,men jag publicerade dem inte:)) Såå duu skall fortsätta!!!!

http://maylifebloggen.bloggplatsen.se

Cornelia

26 maj 2013 20:16

Hej Mary!

Skojjar du? Gillar du den? ÅÅh! Vad glad jag blir!
Och jag tycker att du ska börja lägga upp dina också ;)

Kram// Kissen! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia - 17 juli 2013 03:28

Hej x'3Veet att det var 100år sen jag skrev här.. sorry.. D'xJag har seriöst ingen aning om jag ska skriva om.. KOMMENTERA vad ni vill att jag jag ska skriva om... cxJah, kram på er// Kissen! ♥ ...

Av Cornelia - 24 juni 2013 23:36

Aah.Novellen ska jag sluta skriva på.Men bloggen kmr va kvar.Kanske slänger in nått inlägg då och då :cOm jag börjar med en ny novell så kanske den kmr upp här.Har ju annas min andra novell blogg:http://kissensnoveller.bloggplatsen.se/Godnatt// Kisse...

>:C

Av Cornelia - 13 juni 2013 23:38

Bara för att novellen blev dålig så behöver ni ju inte dizza mig.. :'( Jag har det inte jättelätt... ...

...

Av Cornelia - 12 juni 2013 00:13

16 sidvisningar= noll kommentarer.

Av Cornelia - 10 juni 2013 23:54

Ja, novellen blev ganska dålig här i början och jag undrar om den kmr bli bättre...Villker jag inte tror.Tror jag ska lägga av med den :)Kommer bara kännas lite tomt men aja, "Thats life" Säg en bra och en dålig sak med novellen OCH bloggen. Så får j...

Presentation


Tjena! ☺
Här kmr jag skriva mina Hogwarts noveller! ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

       


Ovido - Quiz & Flashcards