ajourneytohogwarts

Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Del - 2

Av Cornelia - 30 maj 2013 23:36

Jag skrek så det att inälvorna skulle komma upp. Jag ringde Katie och vi skrek tillsammans. Efter att vi blivit snurriga av syrebrist så kunde jag höra mig själv säga: >>Nu ska vi båda till Hogwarts..<<


Pappa satt och läste brevet när jag kom in i rummet. >>God morgon. Sovit gott?<< >>Mmm..<< mumlar jag lite grötigt till svar. >> Vaknat på fel sida, stumpan?<<
Jag kom ihåg att mamma brukade säga så till mig, när vi låg i deras extra stora dubbelsäng och gosade. Jag brukade burra ner huvudet vid hennes sida och krypa ihop till en liten boll, men det var innan olyckan hände. >>Vad står det i brevet nu då?<< Jag ställde mig bakom pappas stol och kikade ner över axeln på honom.
>> Tror du att att jag kommer komma i Griffindore precis som Sun gjorde?<<
>>Njaa… Alltså.. Det är ju en hatt som bestämmer det..<< Jag avbröt honom.
>>EN HATT?!?!<< >>Men lyssna på mig, den kan läsa tankar och genom dem så kan han placera dig i rätt elevhem.<< >>Men tänk om det blir fel då? Tänk om jag hamnar i Slytherin!! Vad ska jag göra då?!<< Jag var så upprörd som mamma kunde bli när man hade sönder en av fin assietterna . >> Gumman lilla, du kommer inte komma i Slytherin om inte ödet har valt dig den vägen<< >> MEN TÄNK OM ÖDET HAR FEL!!<< >>Men Älskade Moon…<< Han avslutade inte meningen utan kramade mig hårt istället.


Efter frukosten så läste vi igenom breven tillsammans.
 



>>Jahopp, då måste vi visst fara till London<< Sa han sedan. >> London?<< >>Ja, London<< >>Men varför dee?<< >>Du tror väl inte att Sun fick sina saker på ett kick, eller?<< Jag teg och han fortsatte. >> Minns du inte?<< Jag skakadde på huvudet så min morgon frisyr blev ännu värre. >>Duvet, när vi gick igenom muren i ”Den läckande kittlen”. Du kanske inte minns, du var ju så liten då..<< Jag ryckte på axlarna men jag mindes, jag kom ihåg. Mamma var med, hon höll mig i handen och vi gick efter Pappa och Sun, jag vara bara fem eller sex år då. Jag minns att pappa köpte något godis och att jag fick smaka, men det smakade inte gott, det smakade tå svett.
--------------------------------
Vad tycker ni? Komentera duktigt! :3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia - 17 juli 2013 03:28

Hej x'3Veet att det var 100år sen jag skrev här.. sorry.. D'xJag har seriöst ingen aning om jag ska skriva om.. KOMMENTERA vad ni vill att jag jag ska skriva om... cxJah, kram på er// Kissen! ♥ ...

Av Cornelia - 24 juni 2013 23:36

Aah.Novellen ska jag sluta skriva på.Men bloggen kmr va kvar.Kanske slänger in nått inlägg då och då :cOm jag börjar med en ny novell så kanske den kmr upp här.Har ju annas min andra novell blogg:http://kissensnoveller.bloggplatsen.se/Godnatt// Kisse...

>:C

Av Cornelia - 13 juni 2013 23:38

Bara för att novellen blev dålig så behöver ni ju inte dizza mig.. :'( Jag har det inte jättelätt... ...

...

Av Cornelia - 12 juni 2013 00:13

16 sidvisningar= noll kommentarer.

Av Cornelia - 10 juni 2013 23:54

Ja, novellen blev ganska dålig här i början och jag undrar om den kmr bli bättre...Villker jag inte tror.Tror jag ska lägga av med den :)Kommer bara kännas lite tomt men aja, "Thats life" Säg en bra och en dålig sak med novellen OCH bloggen. Så får j...

Presentation


Tjena! ☺
Här kmr jag skriva mina Hogwarts noveller! ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

       


Ovido - Quiz & Flashcards